وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد 
سرخط خبرها

امروز (۱۱ دی) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | تغییر نام بخشی از بولوار طبرسی مشهد به امام جواد (علیه السلام)

  • کد خبر: ۲۰۳۴۲۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
  • ۲
امروز (۱۱ دی) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | تغییر نام بخشی از بولوار طبرسی مشهد به امام جواد (علیه السلام)
یکصدمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد امروز، دوشنبه ۱۱ دی در تالار شهر برگزار شد و در این جلسه حدفاصل خیابان حرم مطهر تا میدان فجر بلوار طبرسی به نام امام جواد (علیه السلام) تغییر نام یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، یکصدمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد امروز، دوشنبه ۱۱ دی در حالی در تالار شهر برگزار شد، که در این جلسه علاوه بر نامگذاری برخی معابر به نام شهدا، بر ثبت روز ملی مشهد ( ده دی) در تقویم رسمی کشور تاکید شد.

اهدای «نشان مشهد» به ۸ چهره شاخص

ایمان فرهمندی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که امروز ریاست این جلسه را به عهده داشت، با گرامیداشت نهم دی‌ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهارکرد: در وصف این روز، مقام معظم رهبری به نیکی فرموده‌اند که «مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد». حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابرتمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

وی با اشاره به ۱۰ دی‌ماه، «روز مشهد»، افزود: با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و پس از برگزاری جلسات مختلف و متعدد کارشناسی، دهم دی‌ماه به عنوان روز مشهد به تصویب رسید و شورای عالی فرهنگ عمومی استان نیز با آن موافقت کردند. ویژه برنامه‌ها و رویداد‌های مختلفی نیز در تعامل با دستگاه‌های مختلف استانی و شهری ویژه این روز برای هفته اخیر برنامه‌ریزی شده بود که شایسته تقدیر است. هرچقدر در مسیر حساسیت‌زایی اجتماعی و رسوخ این مناسبت خاص در بین اجتماع و عموم مردم تلاش کنیم، بازهم عرصه برای کار وجود دارد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امروز هم برای اولین بار، شاهد اهدای «نشان مشهد» به ۸ چهره شاخص که برای اعتلای بیش از پیش مشهدالرضا (ع) گام برداشته و تلاش کرده‌اند، خواهیم بود که اتفاق میمون و مبارکی است و تلاش داریم ادامه دار باشد. امیدواریم با همراهی دولت محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانیم شاهد ثبت روز ملی مشهد در تقویم رسمی کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که چهارسال پیش، ایران سرافراز یکی از رشیدترین و شجاع‌ترین سرداران و نیرو‌های نظامی مخلص و خالص خود را از دست داد، گفت: مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، شاخص‌ترین چهره پیشگام در عرصه مبارزه با تروریست در دنیا و خاورمیانه را به شهادت رساندند. آنان که حتی از رویارویی با حاج قاسم عزیز ما واهمه داشتند و حتی در خواب اگر اورا می‌دیدند، آشفته می‌شدند. حاج قاسم شهید شد تا فرهنگ حاج قاسم و سیره سلیمانی در تاریخ این مرز و بوم و در تاریخ حق‌طلبی و مبارزه با استکبار و تروریسم، جاودان و ماندگار بماند.

فرهمندی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید رضی موسوی، همراه و هم‌سنگر و یار و یاور حاج قاسم سلیمانی افزود: مبارز شجاعی که شیرمردانه برای صیانت از اسلام و مسلمین در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی داشت و آنگاه که دشمن حضور پررنگش را برنتابید، او را به شهادت رساند تا به فرمانده پیروز و سرافرازش بپیوندد و انشاءالله که بتوانیم رهرو صادقی برای این شهیدان والامقام و مرد میدان این روز‌های کشور باشیم.

وی گفت: اتفاقات امروز دنیا حاصل تلاش‌های این شهدا است، توفیقات غزه در مبارزه با استکبار جهانی به دست آورده مرهون تلاش‌های این شهدای عزیز و بزرگ مردان گمنامی است که تلاش می‌کنند و مسیر فلاح و پیروز باشد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: این روز را به صورت ویژه به بانوان عزیز و مادران گرانقدر این سرزمین تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. درباره نقش زنان، جایگاه زنان، حقوق زنان، منزلت زنان و نقش و تاثیری که در قوام و دوام جامعه دارند، سخن بسیار گفته شده، ولی مدیریت شهری به شکل عملی وارد شد و در گام نخست، برای اولین بار در کشور، کمیسیون ویژه بانوان و خانواده را تشکیل داد تا به صورت ضابطه‌مند و اصولی مسائل حوزه زنان را پیش ببرد.

وی گفت: برگزاری رویداد رسانه خورشید، ایجاد پارک‌های ویژه بانوان، ایجاد مراکز رویش نوین با محوریت اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار، پیش‌بینی برنامه‌های پایش سلامت، ایجاد مراکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف ساماندهی زنان و دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست، معرفی ۱۰۰ کارآفرین به بازارچه‌های خوداشتغالی و ... گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته براساس سیاست‌گذاری‌های این کمیسیون است.

وی با اشاره به انتخاب نماینده شورای شهر مشهد در شورای عالی استان‌ها آقای حاجی بگلو و ضمن تبریک به ایشان، گفت: امیدواریم فرصت خدمت و ظرفیت جدید برای شهر مشهد در جهت بهبود شرایط مدیریت شهری در همه کلانشهر‌ها و مشهد فراهم شود.

در پایان ضمن اشاره به آغاز سال نو میلادی و سال جدید تصریح کرد: سال بازگشت به آموزه‌های رحمانی عیسی مسیح و طلیعه نابودی ظلم و استبداد جهانی و آزادی مستضعفان جهان باشد.

تسریع در اجرای پروژه‌های شهر مشهد

سید حسین علوی‌مقدم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این جلسه، در تذکری به شهردار اظهار کرد: جناب شهردار طبق قول‌های خودتان و اظهارات شما بودجه ۴۰ هزار میلیاردی قابل تحقق بوده و ظرفیت‌های مشهد نیز از این بالاتر است.

وی بیان کرد: متاسفانه مشاهده می‌کنیم اداره کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی که می‌تواند منابع مالی را از دولت مطالبه کند، چندین ماه بدون رئیس بوده و از زمان تصدی شهردار هیچ اتفاقی در این اداره کل نیفتاده است. در سفر‌های متعدد من برای انجام امور محوله، افرادی در دولت متذکر شدند که هیچ کس از مشهد پیگیر مطالبات شهرداری نیست.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در حال حاضر تنها نیم درصد مطالبات دستگاه‌های اجرایی یعنی از ۱۰ هزار میلیارد مطالبات شناسایی شده تنها ۵۰ میلیارد تومان محقق شده است. این مطالبات ظرفیتی بسیار عالی برای استفاده در پیشبرد پروژه‌های عمرانی است که استفاده نمی‌کنیم.

در ادامه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری به شهردار گفت: ما در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ هستیم و برخی پروژه‌های مهم از نظر پیشرفت‌های مالی و فیزیکی عقب هستند.

وی افزود: از جمله این پروژه‌ها،  پروژه ساماندهی «جلوخان» پایانه مسافربری امام رضا (ع) که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۷ درصد پیشرفت مالی داشته است. کمتر از سه ماه تا پایان سال داریم و سالانه ۲۰ میلیون نفر از پایانه مسافربری برای ورود و خروج استفاده می‌کنند، با توجه به این رفت‌وآمد بیش از حد با این وضعیتی که پروژه دنبال می‌شود به پایان سال و استقبال از بهار نمی‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این پروژه در فاز دو معطل ۳۰ میلیارد تومان است که عددی نیست. این پروژه باید در دستور کار جدی قرار گیرد تا در آستانه سال جدید به بهره‌برداری برسد.

مصوبات یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

لایحه نامگذاری تعدادی معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر تصویب شد.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در منطقه ٧ خیابان شهید اصلانی ۴۵ با حفظ شماره به نام شهید عنایت الله آرمیده و خیابان شهید اصلانی ۵۴ با حفظ به نام شهید غلام‌رضا سبحانی، منطقه ١٠ خیابان حجاب ۴۵ با حفظ شماره به نام شهید حسن رضوانی و حجاب ٣٧ با حفظ شماره به نام شهید براتعلی نظرزاده عمارت و در منطقه ۶ شهید دارایی ۷ با حفظ شماره به شهید حسین جهانگرد نامگذاری کنند.

۱- نامگذاری خیابان شهید اصلانی ۴۵ با حفظ شماره، به نام "شهید عنایت الله آرمیده" (منطقه ۷)
۲- نامگذاری خیابان شهید اصلانی ۵۴ با حفظ شماره، به نام "شهید غلام‌رضا سبحانی" (منطقه ۷)
۳- نامگذای خیابان حجاب ۴۵ با حفظ شماره، به نام "شهید حسن رضوانی" (منطقه۱۰)
۴- نامگذاری خیابان حجاب ۳۷ با حفظ شماره، به نام "شهید براتعلی نظرزاده عمارت" (منطقه ۱۰)
۵-نامگذاری خیابان شهید دارایی ۷ با حفظ شماره، به نام "شهید حسین جهانگرد" (منطقه ۶)
۶-نامگذاری و تغییر نام بلوار طبرسی حدفاصل حرم مطهر تا میدان فجر به نام " امام جواد (علیه السلام) " (منطقه ۴)
۷-نامگذاری بلوار جدید الاحداث منشعب از بلوار مهدیه واقع در ورودی محدوده اراضی شهر سبز به نام "ام ابی‌ها " (منطقه ۱۲)
۸-نامگذاری معبر فرعی ام ابی‌ها ۱ با حفظ شماره به نام "صدیقه" (منطقه ۱۲)
۹-نامگذاری معبر فرعی ام ابی‌ها ۲با حفظ شماره به نام "انسیه" (منطقه ۱۲)
۱۰-نامگذاری معبر فرعی ام ابی‌ها ۳ با حفظ شماره به نام "عطیه" (منطقه ۱۲)
۱۱-نامگذاری معبر فرعی ام ابی‌ها ۵ با حفظ شماره به نام "مرضیه" (منطقه ۱۲)
۱۲-نامگذاری معبر ام ابی‌ها ۶ و ام ابی‌ها ۹ با حفظ شماره به نام "شهیده" (منطقه ۱۲)
۱۳-نامگذاری معبر فرعی ام ابی‌ها ۸ با حفظ شماره به نام "محدثه" (منطقه ۱۲)
۱۴-نامگذاری معبر فرعی ام ابی‌ها ۱۰ با حفظ شماره به نام "طاهره" (منطقه ۱۲)
۱۵-نامگذاری معبر فرعی شهیده ۱ با حفظ شماره به نام "ریحانه" (منطقه ۱۲)
۱۶-نامگذاری معبر فرعی شهیده ۲/۱ با حفظ شماره به نام "حانیه" (منطقه ۱۲)
۱۷-نامگذاری معبر فرعی شهیده ۵ با حفظ شماره به نام "محبوبه" (منطقه ۱۲)
۱۸-نامگذاری معبر فرعی مهدیه ۶ با حفظ شماره به نام "زکیه" (منطقه ۱۲)
۱۹-نامگذاری معبر فرعی زکیه ۳ و زکیه ۴ با حفظ شماره به نام "مبارکه" (منطقه ۱۲)

 ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی کودکان کار در مشهد اختصاص یافت

در صدمین جلسه علنی شهر مشهد، روز دوشنبه طرح دو فوریتی مشارکت شهرداری مشهد در حمایت از مجتمع «شوق زندگی» شهر مشهد برای ساماندهی کودکان کار تصویب شد.

براساس این طرح به شهرداری به مشهد اجازه داده می‌شود به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار، نسبت به مشارکت با دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت دادگستری خراسان رضوی نسبت به مشارکت و تأمین اعتبار مبلغ یکصد میلیارد ریال از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با مجتمع شوق زندگی مشهد اقدام کند.

لایحه مجوز انعقاد قرارداد اجرای پروژه احداث تصفیه خانه محلی آزادی به روش (EPC) تصویب شد.

به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری پروژه طراحی و احداث تصفیه خانه فاضلاب محلی آزادی جهت تامین آب پایدار به روش طرح و ساخت (EPC) به مبلغ بیش از پنج هزار میلیارد ریال با هلدینگ نیرو (وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا) اقدام کنند.

همچنین لایحه مجوز انعقاد واگذاری قرارداد اجرای سامانه انتقال پساب از محل تصفیه خانه پرکند آباد تا تقاطع چهار سطحی آزادگان به روش (EPC) تصویب شد.
براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری طراحی و اجرای انتقال پساب از محدوده تصفیه خانه پرکند آباد تا تقاطع چهار سطحی آزادگان جهت استفاده در آبیاری فضای سبز مشهد به روش طرح و ساخت (EPC)، به مبلغ بیش از ١٣ هزار میلیارد ریال با هلدینگ نیرو (وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء) اقدام کنند.

در ادامه این جلسه طرح بسته تشویقی تحقق پذیری نوسازی و بهسازی بافت فرسوده ١۴٠٢ و ١۴٠٣ تصویب شد.

شهرداری مشهد مکلف است به استناد دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره (۱) ماده (۲) قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌‌ها به منظور کسب رضایت‌مندی ساکنین و رونق بخشی به ساخت و ساز و توانمندسازی جامعه محلی در جهت پیشبرد اهداف بهسازی و نوسازی مشارکتی بافت فرسوده آبکوه نسبت به اعمال سیاست های تشویقی اقدام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
0
چقدر خوب و عالی
به جرات میتونم بگم یکی ازتصمیمات تاریخی رو گرفتن.
جدا از بحث دینی و مذهبی که واقعا باید انجام میشد ، یک مشکل بزرگ برای توضیح موقعیت مکانی خیابان طبرسی رو حل کردن
حانیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
0
به نظر من از اونجا که ایشون مولود با برکت هستند و از همه مهمتر تنها فرزند امام رضا هستن ، تنها نامگذاری یک خیابان به اسم ایشان کفایت نمیکند و از دست‌اندرکاران درخواست تبیین و خدمات بیشتری برای شناخت و عرض ارادت به آن حضرت را خواستارم
باتشکر بابت چنین تصمیم‌گیری عمّارگونه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->